خوشبختانه مطلع شدیم که کارفرمای محترم پروژه‌ی ویلای اتحاد واقع در منطقه‌ی کیلان از توابع شهرستان دماوند عملیات عمرانی پروژه را تقریبا به مراحل پایان رسانده است، از این بابت استودیو پنج‌او‌هفت بسیار خوشحال است. در پرو‌ژه‌های عمرانی معمولا تیم طراح پس از ارائه‌ی اسناد طراحی وظیفه‌ی خاص دیگری در پروژه ندارد و بنا به صلاح دید کارفرمای پروژه امکان دارد که تیم طراحی در روند ساخت پروژه به عنوان ناظر کمک‌کار کارفرما باشد. این نظارت باعث می‌شود که پیمانکار ملزم به اجرای طرح اصلی مد نظر طراحان باشد و نبود این نظارت معمولا موجب فاصله گرفت آن چه اجرا می‌شود با طرح مورد نظر طراح است. کارفرمایان اگر متوجه این موضع باشند که نظارت تیم طراحی ابزار کمکی برای آن‌ها در بهبود کیفیت ساخت است حتما از طراح برای نظارت بر اجرا دعوت خواهند کرد. 

در این پروژه تیم ما به عنوان ناظر حضور نداشت اما در مواقع خاص که کارفرما نیاز به مشاوره داشت در زمان‌های خاصی از تیم طراح کمک گرفته است. نقش ما در این پروژه طراح و مشاور کارفرما بود. خوشبختانه به دلیل حساسیت های کارفرمای محترم و تلاش‌های او برای خوب‌ساختن این پروژه خطای نسبتا کمتری نسبت به پروژه های عرف معماری دارد. از لحاظ پایبندی به طرح با توجه به مشکلات اجرایی و تیم های غیر حرفه ای در منطقه امکان ساخت بخش های خاصی از بام و دیتیل‌های اجرایی خاص وجود نداشت که با هم فکری تیم طراح، کارفما و پیمان‌کاری بعضی از جزییات طرح در ساخت تغییراتی پیدا کرد. 

با تمام این اوصاف در ملاقات اخیر با کارفرما که در بنا ساکن نیز شده بود، رضایت کامل ایشان از عملکرد و کیفیت فضا و ایجاد منظرگاه‌های جذاب مورد توجه ما قرار گرفت. 

در آینده با تکمیل بنا توضیحات و گزارش کامل این بنا ارایه خواهد شد.

نام پروژه
کارفرما
مکان پروژه
سال پروژه
برنامه‌ریزی
وضعیت
زیربنای ساخت
مساحت زمین
معمار مسئول
تیم طراحی معماری
طراحی سازه
تاسیسات الکتریکی
تاسیسات مکانیکی
پیمان‌کار
نمونه‌سازی
طراحی منظر
تصویرسازی
عکاس
لینک